Nyheden er fra HGI Bordtennis
Kære alle medlemmer, familier og venner
Jeg og bestyrelsen vil gerne ønske jer alle en glædelig påske. Her i en speciel tid hvor hverdagen er
anderledes for de fleste. Vi vil her give en kort status på det forgangne år og klubbens situation ifm.
Corona-nedlukningen af Danmark.
Personligt har jeg lige været på en dejlig lang gåtur med min familie i det gode vejr. Jeg er en af de
personer, hvor mit arbejde gør, at jeg kan arbejde hjemmefra, hvilket nu er blevet forlænget helt frem til
den 10. maj.
Selvom jeg elsker at være sammen med min familie, savner jeg både kollegaer og det sociale fælleskab i bordtennisklubben 😊. Jeg har forsøgt at dulme lidt af min bordtennis abstinenser ved at bestille et hobbybord hjem fra www.btex.dk og træner ben- og coreøvelser i haven… men det er jo ikke helt det samme som
at stå i vores dejlige hal med en engageret modstander på den anden side 😊
Corona-nedlukning har jo desværre betydet, at vi indtil videre har lukket hallen frem til og med den 10. maj.
Jeg har jævnligt Ola Lindberg på Messenger, som kommer med ideer til alternative træningsforslag, og om vi ikke snart kan komme i gang, men vi følger Mette Frederiksens og DIF’s råd om at have tålmodighed og holde afstand. Dette er måske en mulighed for at få lavet de fysiske øvelser i hjemmet, som man har
sprunget over i løbet af året og samle bordtennissult, til vi åbner igen.
Sportslig blev året lidt af en fuser
Vores hold i BordtennisLigaen for damer havde sat næsen op efter at genvinde DM guld for 3 gang i træk via nogle underholdende semi- og finalekampe på hjemmebane, samt skabe den guldstemning som vi har oplevet før. I stedet må vi nøjes med at være forsvarende mestre endnu et år.
Vores hold i BordtennisLigaen for Herrer gjorde det igen godt i år. Med en sejr i den sidste aflyste kamp imod B75 havde det nok resulteret i en publikumsseværdig semifinalekamp imod de forsvarende mestre fra Roskilde.
Vores hold i DrengeLigaen og JuniorLigaen lå til at komme i slutspil, og ungdoms DM er indtil videre udskudt.
Men dem, som nok var mest ærgerlige, er alle de ungdoms og senior spillere, som glædede sig til at spille deres turneringer færdige, for uanset alder og niveau elsker vi bordtennis 😊
Corona, aflysninger og økonomien
Hvor hårdt Coronasituationen vil ramme os, er stadigvæk usikkert, men det vil ramme os. Vores kasserer og revisor kigger intens på de hjælpepakker, som regeringen har lavet og som vil sikre størst mulig støtte fra Hillerød kommune.
Vi har indtil videre måtte aflyse Veteran DM, FredagsGrandprix og Kegleturneringen. Alle 3 store
aktiviteter, som er en væsentlig netto indtægt i vores 2020 budget (75.000 kr.). Vi har måtte hjemsende Ola Lindberg med løn, men forventer at kunne få dækket en pæn del af hans løn via hjælpepakken. Desuden
forventer vi også en stor forsigtighed, når vi kontakter nuværende og nye sponsorer; dette vil påvirke vores sponsorindtægter.
I nærmeste fremtid har vi både Klubmesterskaberne og Klubfest den 23. maj samt Danish International den 30. maj – 1. juni. Den ene arrangement er vigtigt for det sociale fællesskab og det andet arrangement for vores økonomi. Vi håber, at begge ting kan blive afholdt, men afventer Coronasituationen.
Til dem, som ikke deltog på Generalforsamlingen, er her vedhæftet bestyrelsens beretning for 2019 (før
Corona).
Vedhæftet fil: Bestyrelsens beretning 2019.docx
Her kan man blandt andet se, at klubben har en egenkapital på 180.000 kr., så vi er polstret til en -
på kort sigt - lille nedgang i økonomien. Vi ser i øjeblikket på mulighederne for at flytte Kegleturneringen til efteråret og promovere Royal Stage Frivillig igen til efteråret, men andre forslag er velkommen.
Vi har en del planer for sommerlejre i sommerferien for at få medlemsvækst, samt planer for hvordan vi
kan få et tættere samarbejde med skoler og SFO’er. Næste sæson bliver super spændende og jeg håber, at alle vil være en del af det!
Brugerundersøgelse og udviklingsplan
Vi skal også i klubben lave en ny udviklingsplan for 2020-2024 for din klub. I den forbindelse vil vi gerne
have bedre indsigt i klubbens status, og hvad du synes, at vi som klub bør prioritere.
Derfor bliver der sendt et elektronisk spørgeskema ud til alle medlemmer, deres forældre og
udvalgsmedlemmer. Jeg håber, at du vil tage dig lidt tid til at besvare dette inden den 20. april.
Har man spørgsmål, er man altid velkommen til at skrive direkte til mig, et medlem af bestyrelsen eller
udvalgene.
Med venlig hilsen
Thomas og bestyrelsen