Barselsvikariat: Miljømedarbejder til Natur, Miljø og Klima

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Natur, Miljø og Klima i Allerød Kommune søger en ny kollega til at indgå i afdelingen som barselsvikar i en periode på 7 måneder med mulighed for forlængelse.

Du kommer til at være vikar for to medarbejdere, som begge holder barsel i år. Det betyder, at du skal være frisk på en alsidig opgavemængde, der spænder over flere fagområder. Det betyder også, at du får mulighed for at få erfaring med mange typer af opgaver. Måske er du biolog, ingeniør eller geolog eller noget tredje. Det vigtige er, at du brænder for natur, miljø og klima og har lyst til at arbejde med opgaver inden for forskelige dele af miljølovgivningen. 

Vi er 25 medarbejdere i afdelingen. Vi arbejder myndighedsopgaver inden for jord og grundvand, natur, biodiversitet, klima, virksomheder, landbrug, spildevand og affald, herunder politisk betjening i forbindelse med disse opgaver. Afdelingen samarbejder med de øvrige afdelinger i Forvaltningen om at løse og udvikle Allerød Kommunes kerneopgave.

Har du indsigt eller interesse i et eller flere af nedenstående fagområder, mod på myndighedsopgaver, og gode samarbejdsevner så er det måske dig, vi søger. 

Om Allerød Kommune
Allerød Kommune har tradition for ambitiøst miljøarbejde, hvor byrådet har vedtaget en vision, som blandt andet baserer sig på bæredygtighed og refererer til FN’s verdensmål. Flere af disse opgaver løftes i afdelingen. 

Allerød Kommune er en arbejdsplads med høj social kapital. Vi vægter tværfagligt samarbejde, kompetence- og jobudvikling og ikke mindst medindflydelse på opgaver højt. Det vigtigste for os er vores kerneopgave - at skabe værdi for borgerne. Det gør vi i Natur, Miljø og Klima ved at træffe afgørelser efter miljølovgivningen og at minimere samfundets negative påvirkninger på miljø og miljøets negative effekt på samfundet

Du kan læse Allerød Kommunes leder- og medarbejdergrundlag her.

Stillingens indhold
Dine opgaver vil for eksempel kunne bestå i:

  • Myndighedsopgaver på virksomhedsområdet fx tilsyn og klagesager
  • Myndighedsarbejde i forbindelse med rottebekæmpelse
  • Sagsbehandling af ansøgninger om faskiner, og horisontal jordvarme,
  • Sagsbehandling vedrørende etablering og sløjfning af olitanke
  • Kontrol af drikkevandkvalitet
  • Deltagelse i afdelingens øvrige opgaver, herunder intern sparring med kollegaer og ledelsesbetjening
  • Projektdeltagelse på tværs af fagligheder, afdelinger og kommunegrænser
  • Politisk betjening i form af for eksempel sagsfremstillinger til politiske udvalg, notater og skriftlige redegørelser


Vi forventer, at du kan nikke ja til flere af nedestående kompetencer:

  • har relevant uddannelse på miljøområdet
  • har godt kendskab med eller erfaring inden for et eller flere af ovenstående fagområder
  • er klar til at indgå i samarbejder på tværs af afdelinger og fagligheder
  • har gå på mod på og lyst til at arbejde med den grønne omstilling
  • har interesse i at arbejde i en politisk styret organisation
  • har it-flair og gerne erfaring med GIS
  • kan arbejde selvstændigt og er ansvarsbevidst 
  • er hurtigt til at skabe et overblik over de forskellige opgaver, som du bliver involveret i og er god til at få opgaverne afsluttet
  • vægter samarbejde højt og er god i dialogen med borgerne, virksomhedsledere, vandværksfolk, lodsejere og rådgivere - både i tale og på skrift.

Vi tilbyder dig:

  • en arbejdsplads i en kommune med høje ambitioner på miljøområdet
  • udfordrende, spændende og varierende opgaver og god mulighed for at sætte eget præg på fagområderne
  • samarbejde og faglig sparring med kolleger i et åbent kontorlandskab på et moderne rådhus
  • en arbejdsplads med sociale og faglige aktiviteter og muligheder for kompetenceudvikling
  • 37 timer pr. uge med mulighed for flextid og hjemmearbejde efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst for akademikere.

Er du interesseret?
Du er velkommen til at kontakte natur,- miljø og klimachef Michala Tarbo Andersson på 51 60 44 18 for at høre nærmere om stillingen.

Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest 18. juni 2023.

Vi indhenter referencer og straffeoplysninger forud for endelig ansættelse. 

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 22. juni 2023 med henblik på, at du starter hos os 14. august 2023.

Vi glæder os til at læse din ansøgning.

 


Allerød Kommune ligger i hjertet af Nordsjælland i en smuk og varieret natur. Kommunen har tæt på 26.000 indbyggere og byder på et aktivt forenings- og erhvervsliv og gode idræts- og fritidsmuligheder.

Der er gode transportmuligheder både til og fra kommunen. Der går S-tog hvert 10. minut fra Allerød Station.

Kommunen har ca. 2.000 medarbejdere, der arbejder ud fra et fælles værdisæt om åbenhed, respekt og troværdighed. Dialog og samarbejde er nøgleord, der kendetegner god ledelse i Allerød Kommune.

Organisationen baserer sig på flade strukturer, stor selvbestemmelse og gode udviklingsmuligheder.

Allerød Kommune er en røgfri arbejdsplads med røgfri arbejdstid.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=ab82127d)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Allerød Kommune - Natur og Miljø, Bjarkesvej, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=ab82127d&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835130

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet