Bliv indkøbs- og analysekonsulent i Hillerød Kommune med fokus på e-handel og dataanalyse

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for e-handel og kan du også noget med compliance og analyser, og er du samtidig tålmodig og har et glimt i øjet, så er stillingen som indkøbs- og analysekonsulent i Hillerød Kommunes indkøbssektion måske noget for dig.
I Hillerød Kommune arbejder vi strategisk med indkøb, og vi ser det som vores fornemste opgave at hjælpe vores kollegaer i Hillerød Kommune med at købe bedst og billigst ind.

Hillerød Kommune har et årligt indkøb på ca. 800 mio. kr. på varer og tjenesteydelser. Ca. 30 % af alle vareindkøb sker i dag via vores webshop, men det tal arbejder vi på skal stige betragteligt inden for de kommende år. At have en god webshop er ikke et mål i sig selv, men et middel til at opnå, at en stadig stigende andel af vores indkøb sker på de aftaler, der har været konkurrenceudsat.

Om jobbet
Alt hvad vi foretager os i Indkøbssektionen er baseret på data; når vi laver udbud, er det baseret på data om den nuværende kontrakt. Når vi laver beregning af besparelser i forbindelse med udbud, er det på baggrund af data om den nuværende kontrakt, og når vi følger op med leverandørerne eller internt i organisationen, er det på baggrund af data om den nuværende kontrakt.

Vi er således meget afhængige af validiteten af de data, vi kan trække fra både vores økonomisystem og vores e-handels- og analysesystem, og det er her vi mangler en dygtig kollega.

Dine arbejdsopgaver kan opdeles i tre kategorier:

  • daglig drift af webshoppen
  • opfølgning på compliance
  • analyseopgaver

Daglig drift af webshoppen betyder, at du sikrer en god drift af systemet, herunder står til rådighed for brugerne af webshoppen i fht. hvordan de bruger den bedst muligt. Som en del af det, skal du også tage på besøg hos de institutioner der har brug for en hjælpende hånd. Herudover står du for indlæsning af nye varer når der kommer nye aftaler eller opdateringer til eksisterende aftaler, og endelig følger du op på vores kontrakter i Tellis, så vi sikrer, at der ikke er nogle der udløber uden at vi har forholdt os til det.

Opfølgning på compliance er et fokusområde for Hillerød Kommune da vi derved sikrer, at alle de decentrale indkøbere køber ind på de rigtige aftaler. Vi har et system der understøtter denne opgave, men vi mangler en systematisk opfølgning herpå.

Analyseopgaver kan f.eks. bestå i analyse af data på konkrete leverandører eller kategorier af indkøb med henblik på senere konkurrenceudsættelse, eller som udgangspunkt for en dialog med en afdeling, som f.eks. har købt uden for kontrakt. En anden opgave kunne være at lave udtræk fra vores analysesystem af hvor meget kommunen har brugt på et givent område, så der vil kunne laves en beregning af en besparelse på en indgået kontrakt.

Om dig
Hvis du synes ovenstående lyder spændende, er det ikke så relevant hvilken baggrund du har; det vigtigste er din personlighed og din tilgang til opgaverne. Vi ser dog gerne, at du har nogle års erfaring med e-handel og analyseopgaver fra en lignende stilling.
Din rolle vil være udadvendt og serviceminded. Der er ikke to dage der er ens i jobbet, så du skal trives med en omskiftelig og til tider travl hverdag. Som person er du proaktiv og selvstartende, og du skal være god til at følge op, så du sikrer at vi kommer i mål med de mange opgaver der løses af Indkøbssektionen.

Du skal møde brugerne i øjenhøjde, og trives med at opbygge relationer til nye mennesker. Du skal være god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt, og du skal trives med at arbejde tæt sammen i et team.

Du har en praktisk tilgang til opgaverne og sætter en ære i at være problemknuser. Du har et analytisk mindset, har en god systemforståelse og er dygtig til Excel.

Du har fokus på at skabe resultater, kan lide udfordringer og du tager gerne teten, når det er nødvendigt for at overholde de aftalte deadlines.

Om os
Som indkøbs- og analysekonsulent vil du blive en del af Indkøbssektionen, som er centralt placeret i vores Økonomiafdeling. Økonomiafdelingen består af 33 personer.

I det daglige vil du have tæt kontakt til hele organisationen, og du vil især skulle arbejde tæt sammen med dine kollegaer i Indkøbssektionen. Sektionen består, foruden dig, af i alt 6 personer; 3 udbudskonsulenter, 1 contract manager, 1 koordinator for vores indkøbsfællesskab samt udbuds- og indkøbschefen.

Hillerød Kommune er et aktivt medlem af Indkøbsfællesskabet Nordsjælland (IN). IN er et indkøbssamarbejde mellem 11 kommuner i Nordsjælland, med i alt ca. 80 indkøbere, som fysisk sidder i hver sin kommune, men som arbejder tæt sammen om f.eks. fælles udbud og analyser samt giver hinanden sparring i forbindelse med udbud og indkøb generelt. Vi mødes alle sammen 1-2 gange årligt til IN-fællesdage, og i forskellige arbejdsgrupper og netværk. Hillerød Kommune har formandsskabet for IN i 2023-2024.

Vi tilbyder et spændende job i en organisation, som er præget af høj faglighed og et godt arbejdsmiljø med plads til selvstændighed og initiativ. Vi tager fleksibilitet alvorligt og har fokus på ”work-life-balance”. Der er mulighed for hjemmearbejde i afdelingen. Fra september 2024 overgik vi til ikke at have faste pladser på rådhuset, men vi har et fast hjemmeområde, hvor Indkøbssektionen altid sidder.

Vi har til huse i et nyere, moderne rådhus med storrumslokaler samt fine kantineforhold. Rådhuset ligger ca. 2,5 km fra Hillerød Station med gode parkeringsforhold.

Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer. Arbejdstiden er 37 timer/uge (inkl. frokost) og arbejdsstedet er Rådhuset, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.

På Hillerød Kommunes hjemmeside www.hillerod.dk kan du læse mere om Hillerød Kommune. Hvis du vil høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Udbuds- og indkøbschef Pia Skov Johansen på telefon 72 32 06 56 og e-mail pijoh@hillerod.dk

Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgning og CV sendes elektronisk via linket senest den 3. november 2024.

Vi forventer, at 1. samtale vil finde sted onsdag den 13. november og evt. 2. samtale onsdag den 20. november.

Tiltrædelse hurtigst muligt og senest den 1. januar 2025.

Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.

I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Økonomi, Trollesmindealle, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133199

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet