Vi søger en erfaren leder med økonomisk og administrativ baggrund, til stillingen som administrativ sektionsleder til afdeling Dagtilbud Børn.
Du får personaleansvar for 8 administrative medarbejdere, som bl.a. beskæftiger sig med budgetopfølgning, personaleadministration for kommunens dagtilbud, pladsanvisning, kommunens forskellige it-systemer, datasikkerhed m.v.
Udover de administrative medarbejdere, vil du få et tæt samarbejde med de pædagogiske ledere på området, pædagogiske konsulenter og afdelingschefen, som du vil referere til.
Vi mangler dig, som
- Har en økonomisk og administrativ baggrund, suppleret med erfaring som administrativ leder
- Har erfaring med arbejdet i en kommunal forvaltning, og gerne fra børneområdet
- Har en interesse for administrative systemer og arbejdsgange, herunder muligheder for automatiserede løsninger
- Er i stand til at skabe overskuelighed og bidrage til løsninger som virker i praksis, både på det enkelte dagtilbud og i forvaltningen
- Er en udpræget holdspiller, der formår at bidrage til løsninger på tværs af teams, driftsformer og afdelinger i forvaltningen
- Ser vigtigheden af at tage ansvar i processen og følge opgaver til dørs
Opgaver der er indeholdt i stillingen er
- Personaleleder for de administrative medarbejdere i afdelingen
- Understøtte de daglige administrative medarbejderes opgaveløsning bredt set og efter individuelt behov
- Samarbejde med økonomisk afdeling omkring kapacitet i vores dagtilbud og prognoser for det fremtidige behov for dagtilbudspladser
- Bidrage til sagsfremstillinger til politiske sager, af administrativ eller økonomisk karakter
- Ansvarlig for håndtering af puljemidler fra diverse instanser
- Løbende ad hoc opgaver inden for det administrative område
Sektionslederen har kontorbase på rådhuset i afdeling Dagtilbud Børn.
Hvem er vi
De kommunale dagtilbud er inddelt i 4 områder, med hver sin pædagogiske sektionsleder. Herudover samarbejder forvaltningen tæt med 6 selvejende institutioner og fører tilsyn i 3 private institutioner i kommunen.
Hillerød Kommune er en kommune i vækst, og det betyder at vi har åbnet flere nye dagtilbud de senere år. Vækstkurven er mindre markant lige nu, men vil stige igen. Det betyder at vi holder et vågent øje med sammenhængen mellem kapacitet og behov for dagtilbudspladser.
Samtidig har vi et stærkt fokus på at alle børn har ret til at deltage i det almene fælleskab, og vi arbejder derfor systematisk med indsatser som kan understøtte dette. Den administrative sektionsleder skal understøtte dette fokus, i de fora hvor det kan medtænkes.
Stillingen ønskes besat den 1. august 2025.
Spørgsmål
til stillingen kan rettes til stedfortræder Pia Andersen på telefon 72 32 49 02.
Ansøgningsfrist
Søndag den 4. maj 2025.
Samtaler afholdes fredag den 16. maj 2025.
Løn efter gældende overenskomst.
Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Dagtilbud Børn, Trollesmindealle, 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/11f6bd38-9f78-48e6-901f-63fa2fcc83af