Kommunikations- og koordinationsmedarbejder til Lillerød Kirke

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Lillerød Kirke søger en kommunikationsmedarbejder, der også har kompetencer til at koordinere kirkens mange kirkelige og kulturelle aktiviteter.

Stillingen er på 37 timer pr. uge til ansættelse snarest muligt og senest 1. september 2023 med Lillerød Menighedsråd som ansættelsesmyndighed.

Arbejdet udføres fra et selvstændigt kontor i Lillerød Sognegård, hvor der er en daglig åbningstid fra mandag til fredag. Det er vigtigt at være synlig i Sognegården. Dog vil der efter aftale være mulighed for hjemmearbejde.

Lillerød Kirke er en travl arbejdsplads, hvor vi har mange typer aktiviteter for mennesker i alle aldre. Lillerød Kirke lægger vægt på kvalitet i både udførelsen af de kirkelige handlinger og de kulturelle aktiviteter.

Du skal bl.a. varetage følgende opgaver:

  • Betjening af kirkekontor – telefoniske, skriftlige og personlige henvendelser (personregistrering er ikke en del af arbejdet)
  • Kirkens kommunikation og PR – udformning af pressemeddelelser, plakater og foldere.
  • Webmaster for og løbende udvikling af kirkens hjemmeside.
  • Sekretær for menighedsrådet.
  • Koordinering af kirkens frivillige.
  • Forberede møder og deltage som referent.
  • Kalenderstyring og administrativ understøttelse af menighedsråd og kolleger.
  • Indberetning af ferie, sygdom samt kontering af fakturaer og kollektregnskab.
  • Kirketjeneste i samarbejde med kirketjenerne, primært kirkelige handlinger i hverdagene.

Vores forventninger til dig er, at du som administrativ medarbejder også har en uddannelse eller erfaring inden for kommunikation.

Derudover forventer vi, at:

  • Du har solide administrative kompetencer.
  • Du har gode samarbejdsevner.
  • Du har sans for struktur og organisering, skaber overblik, er proaktiv og formår at tilrettelægge dit arbejde selvstændigt.
  • Du har solide IT-kundskaber – dvs. er helt fortrolig med Office-pakken, hjemmeside-opdatering og i det hele taget en naturlig interessere for brug og udvikling af digitale løsninger.
  • Du formulerer dig godt, såvel skriftligt som mundtligt.
  • Du forstår som ansvarlig for kirkens kommunikation at formulere et budskab klart og tydeligt.
  • Du har erfaring med at udforme grafisk materiale – plakater, foldere og annoncer.
  • Du har erfaring med at forberede, indkalde til og tage referater ved møder, og at du også er god til at sætte dig ind i gældende regler inden for folkekirken.
  • Du har forståelse for at arbejde i et miljø, hvor tavshedspligt er en naturlig del af hverdagen.
  • Du er fleksibel med hensyn til arbejdstider på en arbejdsplads med mange aktiviteter og en meget dynamisk kalender.
  • Du må gerne have erfaring med at være en del af en folkekirkelig arbejdsplads, fx som frivillig eller ansat, men det er ikke et krav.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne, løngruppe 2.

Årslønnen aftales indenfor intervallet 302.851,32 - 401.278,12 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 317.994,35 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 35.931,04 kr. (nutidskroner).

OK tillæg på 866,50 kr. (nutidskroner) pr. år.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Menighedsrådets forslag til lønniveau er på 317.994,35 kr. årligt (fikspunktet) ved ansættelse på 37 timer (nutidskroner). Aftale om indplacering i lønintervallet indgås mellem menighedsrådet og Danmarks Kordegneforening.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne er gennemført inden for 2 år efter ansættelsens start.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til kontaktperson Peter Kryger Sander, tlf.: 2016 3089.

Ansøgningen med relevante bilag sendes til Lillerød menighedsråd på mail til 7450fortrolig@sogn.dk

Ansøgningen skal være menighedsrådet i hænde senest den 13. juli 2023.

Ansøgninger behandles løbende og ansættelsessamtaler vil være afholdt senest fredag den 21. juli 2023.

Menighedsrådet kan oplyse, at der vil blive indhentet referencer og børneattest.

Der er 3 måneders prøvetid.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

LILLERØD MENIGHEDSRÅD, Kirkehaven, 3450 Allerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Via e-mail: 7450fortrolig@sogn.dk

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5857406

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet