BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du gerne arbejde for Danmarks største sundhedsvæsen? Og vil du være en del af en sektion, der arbejder med de store hospitalsbyggerier og den samlede økonomistyring af Region Hovedstadens store anlægsområde? Så er du måske vores nye medarbejder i Center for Økonomi.
Center for Økonomi har for nyligt foretaget en organisationsændring, så vi står stærkt i de kommende år. Det betyder bl.a., at vi har oprettet en ny sektion for Byggeri, Apparatur og Renovering (BAR), der skal styrke styringen af regionens anlægsområde - herunder de store hospitalsbyggerier.
Vi søger på den baggrund to nye kolleger til BAR, der både besidder drive, robusthed og økonomifaglighed, og som samtidig har lyst at lære nyt fra en helt central placering i et af Danmarks største økonomicentre.
Vi søger to konsulenter, én til hver af de nedenstående to stillinger:
Økonomikonsulent til de store hospitalsbyggerier
Vi søger en metodestærk konsulent (projektøkonom) til løbende økonomistyring og økonomiopfølgning i forhold til de store hospitalsbyggerier. Du vil indgå i et team sammen med en projektkonsulent i BAR, og I skal i fællesskab sikre ledelsesrapportering på koncernniveau og kontrollere, at byggeprojekterne følger de politiske og administrative beslutninger. Du vil blive fast tilknyttet et eller flere af regionens spændende nye hospitalsbyggerier, som Center for Ejendomme er bygherre for. Deres projektorganisationer vil være nogle af dine tætteste samarbejdspartnere.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- deltagelse i månedsmøder og risikoworkshops med projektorganisationerne samt hospitalsbyggestyregruppemøder med deltagelse af bl.a. koncerndirektionen, hospitalernes direktioner og projektorganisationerne primært afholdt på byggeprojekternes adresser
- at foretage opfølgning på prognosemodeller, risikovurderinger og bevillinger
- forelæggelse af økonomistatus til koncerndirektionen og de politiske følgegrupper
- udarbejdelse af kvartalsrapportering til regionsrådet og ministerier
- udarbejdelse af mødesager til forelæggelse for regionsrådet samt andre fora
Vi søger en konsulent til BAR, som skal varetage de økonomiske- og planlægningsmæssige sager på apparaturområdet. Regionen råder over apparatur til en samlet værdi over 7 mia. kr., og udstyret spænder bredt lige fra mindre udstyr som blodtryksapparater til stort apparatur som MR- og CT-skannere samt komplette fuldautomatiske laboratorier. Vores nye konsulent skal desuden varetage økonomi- og planlægningsopgaver i relation til regionens nybyggede Regionale Sterilcentral. Den Regionale Sterilcentral skal ved fuld drift rengøre og sterilisere (genbehandle) kirurgiske instrumenter til regionens hospitaler og skal dermed gradvist overtage al genbehandling fra de gamle lokale sterilfunktioner.
Opgaverne rummer både klassisk budgetlægning og tværgående opgaver ift. strategisk prioritering, rådgivning samt koordinering og udarbejdelse af sager til regionens øverste ledelse og politiske niveau.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- tæt dialog med hospitaler, indkøbere mv. omkring finansiering af diverse større apparaturindkøb
- udarbejdelse af mødesager om apparaturanskaffelser til forelæggelse for regionsrådet
- at fastlægge den strategiske retning for apparaturområdet og udmønte og prioritere de regionale apparaturmidler i tæt samarbejde med ledere
- udarbejdelse af beslutningsoplæg, præsentationer og økonomiske analyser vedrørende Den Regionale Sterilcentral
- fast medlem af Den Regionale Sterilcentrals økonomigruppe og tæt sparringpartner for implementeringsprojektet
Om stillingerne og forventninger til kandidaterne
Du bliver en del af et dynamisk miljø med udfordrende arbejdsopgaver, og du vil indgå i en gruppe af medarbejdere med forskellige uddannelsesbaggrunde og økonomifaglige kompetencer. Du vil ligeledes få en stor berøringsflade med flere af de øvrige enheder, centre, hospitaler og byggeorganisationer i regionen.
Vi lægger stor vægt på et godt fagligt og socialt fællesskab, hvor vi samarbejder på tværs og bruger hinandens kompetencer. Der er rig mulighed for selvstændig opgaveløsning og sparring undervejs. Gennem dit arbejde vil du have gode faglige udviklingsmuligheder, og du får i jobbet en særlig indsigt i de økonomiske rammer for sundhedsvæsenet.
Vi har gode muligheder for hjemmearbejde i centeret, men lægger også vægt på, at vi ser hinanden fysisk på arbejdspladsen, så vi sikrer sparring og samarbejde. Du vil have mulighed for at arbejde hjemme op til to dage om ugen, hvis du ønsker det.
Du er enten nyuddannet eller har nogle års erfaring fra en lignende stilling, hvor konkret erfaring med økonomi- og planlægningsopgaver er en fordel. Det vigtigste er dog, at du har lyst til at lære og går positivt og proaktivt til det daglige arbejde. Du skal samtidig også være udviklingsorienteret, fleksibel og have lyst til at indgå i en ny sektion, der er under opbygning. De konkrete opgaver kan tilpasses dine kvalifikationer og udviklingsønsker.
Du har en relevant akademisk uddannelse fx cand.polit./cand.oecon., cand.scient.pol., cand.adm. el.lign.
Om os
Sektion for Byggeri, Apparatur og Renovering i Center for Økonomi består af 8 medarbejdere og en sektionschef, og sektionen har ansvaret for styringen af regionens samlede anlægsbudget (herunder de store hospitalsbyggerier).
Sektionen har en helt central rolle i at sikre en hensigtsmæssig anvendelse af regionens samlede anlægsramme. Vi servicerer en lang række af interessenter i regionen, ligesom vi foretager den overordnede opfølgning på anlægsbudgettet og de underliggende projekter. Desuden betjener vi regionens øverste administrative og politiske ledelse med ledelsesinformation og beslutningsoplæg på anlægsområdet.
En stor del af regionens anlægsbudget består af de store hospitalsbyggerier, som nu er i en udførelsesfase, hvor der er mange udfordringer bl.a. i form af forsinkelser og fordyrelser, som regionen skal håndtere. Det kræver tæt opfølgning og samarbejde med alle involverede parter, og her spiller sektionen en vigtig rolle i samarbejdet med byggeprojekterne og i ledelsesbetjeningen af regionens øverste ledelse og politiske niveau.
Sektionen løser dels økonomistyringsopgaver, dels klassiske sekretariatsopgaver som f.eks. betjening af hospitalsbyggestyregrupper og politiske følgegrupper på det enkelte hospitalsbyggeri, løbende rapportering om status for økonomi, tid og kvalitet til det politiske niveau samt opgaver relateret til ekstern revision af byggerierne.
Sektion for Byggeri, Apparatur og Renovering er placeret i regionens Center for Økonomi, der står for regionens samlede økonomistyring. Center for Økonomi er en stor arbejdsplads med mere end 300 medarbejdere og mange forskellige fagligheder.
Du kan læse mere om Center for Økonomi på vores hjemmeside (link).
Ansættelsesvilkår
Der er tale om fuldtidsstillinger, der ønskes besat pr. 1. februar 2023 eller gerne før hvis muligt. Du vil blive ansat som konsulent eller specialkonsulent afhængigt af dine erfaringer og kvalifikationer. Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst.
Center for Økonomi har til huse på Regionsgården i Hillerød (Kongens Vænge 2, 3400 Hillerød) hvor Sektion for Byggeri, Apparatur og Renovering også er placeret. Centeret har ligeledes enheder og sektioner i Glostrup og København Ø.
Ansøgningsprocedure
Ansøgningsfristen er onsdag den 15. november 2023. Vi forventer at afholde samtaler i uge 47 og 48.
For yderligere information om stillingerne er du meget velkommen til at ringe til sektionschef Michala Mørup (30 70 14 54).
Send din ansøgning og CV online via linket her på siden.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Hovedstaden, Kongens Vænge , 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933253