BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for beredskab og sikkerhed? Vil du være en nøgleperson i opbygningen af et nyt beredskabsteam på et hospital i udvikling og forandring? Så er du måske vores kommende kollega i Direktionssekretariatet på Nordsjællands Hospital.
Et ændret trusselsbillede med risiko for cyberangreb og andre typer hybride trusler, som kan påvirke forsyning, logistik og anden kritisk infrastruktur, stiller nye krav til beredskabet i Region Hovedstaden. Region Hovedstaden har derfor iværksat en række tiltag, herunder etablering af en ny beredskabsenhed, som skal robustgøre regionens parathed og krisehåndtering.
Nordsjællands Hospital indgår sammen med de øvrige hospitaler som en vigtig aktør i det tværgående arbejde. Hospitalet er samtidig ansvarlig for, at egne beredskabsprocesser er tidssvarende, og har et stærkt fokus på sikkerheden for både patienter og medarbejdere. Sikkerheden skal også være i top på det nye hospital, som ventes taget i brug ved udgangen af 2026. Tilpasning af beredskabet til de nye rammer og forhold indgår derfor allerede nu som en del af flytteplanlægningen.
De mange spændende udviklingsopgaver betyder, at Nordsjællands Hospital styrker den administrative organisering af hospitalets beredskab med et nyt team, som bliver omdrejningspunktet for det beredskabsfaglige arbejde, foreløbigt frem mod ibrugtagningen af det nye hospital. Teamet vil bestå af en lægelig beredskabsansvarlig (15 timer pr. uge), en beredskabskoordinator samt evt. en studentermedhjælp.
Vi tilbyder
- Mulighed for faglig og personlig udvikling inden for et område med stor lokal, regional og samfundsmæssig bevågenhed
- En unik mulighed for at opbygge en ny, faglig kompetence på hospitalet
- En tværgående rolle, med samarbejdsrelationer til både direktionen, de kliniske afdelinger og den øvrige Administration.
- Relevante kurser og uddannelse, så du kan vedligeholde dine kompetencer
- Gode arbejdsforhold og et stærkt kollegialt sammenhold
Der er tale om en nyoprettet stilling, som du kan være med til at præge, afhængig af din baggrund og erfaring. De nærmere opgaver fastlægges og koordineres i forhold til den lægelige beredskabsansvarlige, som du vil arbejde tæt sammen med. Hovedopgaverne forventes dog at blive:
- Sekretariatsbetjening af Beredskabskomitéen på Nordsjællands Hospital
- Tovholder på beredskabsplanlægningen ifm. flytning til det nye hospital
- Udvikling og vedligehold af hospitalets beredskabsplan, herunder identificere potentielle risici
- Planlægning, gennemførsel og evaluering af beredskabsøvelser på hospitalsniveau
- Dokumentation og rapportering af evt. beredskabshændelser
- Deltagelse i relevante beredskabsfora, herunder arbejdet i Region Hovedstadens Beredskabsenhed
- Udarbejdelse af oplæg til direktionen, høringssvar, mødebidrag mv.
- Bidrage til beredskabsinformation og medarbejderuddannelse, inkl. introkursus
Vi forestiller os, at du er uddannet katastrofe- og risikomanager med mindst et par års erfaring med krisehåndtering og beredskabsplanlægning i praksis. Du kan dog også have en anden uddannelsesmæssig baggrund inden for f.eks. sundhedsvidenskab eller samfundsvidenskab, suppleret med nogle års relevant arbejdserfaring og/eller anden beredskabsuddannelse. Det vigtigste er, at du har de kompetencer, som matcher opgaverne.
Det er en stor fordel, hvis du på forhånd har kendskab til sundhedsvæsenet.
Personlige kompetencer
- Systematisk og omhyggelig med høje kvalitetskrav til dit arbejde
- En dygtig formidler – kommunikerer klart på skrift og i tale
- Serviceminded og samarbejdsorienteret
- Kan håndtere mange bolde i luften og bevare overblikket i en tempofyldt hverdag
- Stærke koordinationsevner
- Analytisk og selvstændig i opgavevaretagelsen
- Personligt drive og engagement tilsat humoristisk sans
Ansættelsesforhold
Du ansættes pr. 1. januar 2025 og foreløbigt frem til den 31. december 2026 med eventuel mulighed for forlængelse ifm. etablering af en permanent beredskabsorganisation på det nye hospital.
Stillingen er forankret i Direktionssekretariatet, som er en del af Økonomi- og HR-afdelingen på Nordsjællands Hospital i Hillerød. Direktionssekretariatet består af en sekretariatschef og 13 medarbejdere med forskellige fagligheder. Vi vægter et godt arbejdsmiljø højt, hvor vi hjælper hinanden og der er højt til loftet. Du vil referere til sekretariatschefen.
Løn- og ansættelsesforhold aftales i henhold til gældende overenskomst med den forhandlingsberettigede organisation. Stillingen er i gennemsnit på 37 timer om ugen.
Der er mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale. Vi har et superviseret og arbejdsgiverbetalt træningstilbud Motion i Arbejdstiden samt indendørs fitnessfaciliteter.
Ansøgning
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du efter mandag den 21. oktober 2024 velkommen til at kontakte sekretariatschef Rikke Skaaning Andersen på mail rikke.skaaning.andersen@regionh.dk eller tlf. 29 32 33 12 eller chefkonsulent Mette Momme Petersen på mail mette.momme.petersen@regionh.dk eller tlf. 21 12 56 21.
Du kan også finde flere oplysninger om os på Nordsjællands Hospitals hjemmeside.
Send din ansøgning senest torsdag den 7. november 2024. Samtaler forventes afholdt fredag den 22. november 2024. Evt. anden samtale holdes onsdag den 27. november 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Nordsjællands Hospital (Hillerød), Dyrehavevej , 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6130455