Category Manager

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Finder du det interessant at bidrage til Danmarks største sundhedsvæsen? Og er du løsningsorienteret, motiverende og brænder for at gøre en forskel for hospitalerne i Danmark? Så har vi en spændende udfordring til dig.

Vi søger en category manager til primært at arbejde med strategisk indkøb og udbud af IT kontrakter.

Om stillingen
Stillingen omhandler primært arbejdet med indkøb og udbud af hardware, software, IT specifikke tjenesteydelser og varer. Det kan være store eller mindre komplekse indkøbs- og udbuds projekter der skal gennemføres, men uanset størrelsen og kompleksiteten, er det category manageren der driver processerne og udarbejder indkøbsstrategierne i samarbejde med IT-teamet og de øvrige interessenter herunder CIMT (Center for IT, Medico og Telefoni). I rollen som category manager kommer man til at arbejde tæt med regionens mange centre og klinikker og man opbygger derfor et stort netværk. Der er grundlæggende ikke 2 dage der er ens og der er stor variation og udviklingsmuligheder i opgaverne.

Koncernindkøb er en stor og spændende organisation hvor du vil få muligheden for at udvikle det strategiske fundament for indkøbet i kategorien i tæt samarbejde med forretningen og dine dygtige og engagerede kollegaer. I Koncernindkøb, som er en af Danmarks største og mest professionelle indkøbsafdelinger i et stærkt fagligt miljø, sætter vi kompetenceudvikling hos den enkelte højt. Vi tilbyder kompetenceudvikling i vores Indkøberakademi og du vil få en mentor som vil følge dig det første lange stykke tid.

Kategoristyring og udbud
Vores indkøbsstrategi indeholder kategorispecifikt tæt samarbejde med forretningen. Indkøbet i den enkelte kategori skal drives med afsæt i hvad der giver mest mulig sundhed for pengene og indtænke eventuelt innovative tiltag i samarbejde med forretningen og private aktører samt at drive godt købmandskab alt sammen til gavn for vores patienter.

Du vil få en udfordrende, alsidig og til tider hektisk hverdag, hvor du får ansvaret for de udbudssager du i samarbejde med IT-teamet og CIMT planlægger at gennemføre i kategorien. Du kommer til at afdække markedet og konkurrencesituationen, udarbejde indkøbsstrategi, gennemføre EU-udbud, indgå kontrakter samt understøtte den efterfølgende implementering i samarbejde med dine kolleger. Det bliver dit ansvar i samarbejde med IT-teamet og CIMT, at den valgte strategi understøtter forretningen og vores indkøbspolitik.

Interessenter
Du vil få en meget stor kontaktflade og netværk både internt i regionen og med samarbejdspartnere i de andre fire regioner samt eksternt med regionens leverandører.

Du skal i samarbejde med fagspecialister, brugerrepræsentanter og projektmedarbejdere fra regionens hospitaler og virksomheder sikre, at dine indkøbsprojekter og kontrakter lever op til brugernes ønsker og krav. Du skal derfor have pondus og kunne drive styregrupper og arbejdsgrupper.

Du vil referere til den ene af de to udbudschefer i Koncernindkøb.

Om dig
Vi søger en category manager der har lyst og mod på at stå i spidsen for at planlægge indkøbsstrategier og at gennemføre udbudsprocesser. Du skal have fokus på de strategiske og kommercielle aspekter og kunne indarbejde disse aspekter i udbudsmaterialet. Du skal være en stærk projekt- og procesleder der tør tænke ud af boksen men samtidig trives med nogle lovgivningstunge rammer.

Vi tænker, at du har nogle års praktisk erfaring med indkøb og udbud og/eller erfaring med indkøb enten indenfor IT kategorien, medicinsk udstyr/utensilier eller lign., hvor du har opnået en stærk kommerciel indsigt. Din teoretiske baggrund kan fx være en længere videregående juridisk, sundhedsfaglig eller økonomisk uddannelse som cand.merc.jur., cand.merc eller lign. gerne med projektledererfaring. Uddannelsesniveau er ikke alt afgørende, men det vil være positivt, hvis du har erfaring fra politisk ledet organisationer eller andre store organisationer, har arbejdet med udbud fra ordregiver eller tilbudsgiver siden og/eller har længere erfaring fra jobs med projektledelse.

Det vil være positivt hvis du har erfaring med EU-udbud og tilbudsindhentning men ikke et krav, da vi er indstillet på at uddanne kvalificerede kandidater.

Det er vigtigt, at:

  • Du er proaktiv, struktureret, robust og selvstændigt arbejdende projektleder. Du kan gå forrest og drive indkøbsprojekterne/processerne og du følger dine opgaver helt til dørs med dokumentation af dine resultater.
  • Du er tålmodig, løsningsorienteret, motiverende og kan ”sælge” indkøbsprojekter til forretningen.
  • Du er en holdspiller, er god til at samarbejde og hjælper til i pressede situationer og sparrer gerne med dine kollegaer.
  • Du ser de kommercielle muligheder for at bidrage til direkte indkøbsbesparelser og formår at omsætte din forretningsmæssige indsigt i realiserbare gevinster for den samlede værdi- og forsyningskæde.
  • Du som kommunikator, er god til at formulere og formidle kernen i sagen til forskellige faggrupper og samarbejdspartnere - både mundtligt og skriftligt.
  • Du er hjemmevant med IT-systemer og er god til at tilegne dig anvendelsen af nye.
  • Du er ansvarsfuld, udadvendt og har et godt humør. Du er fleksibel og du motiveres af at skabe optimale løsninger og gode resultater i samarbejde med andre.
  • Du er god til at håndtere flere samtidige projekter hvor der både er interne og eksterne aktører.
Vi tilbyder
Du bliver en del af en af Danmarks førende og største indkøbsafdelinger med et indkøbsbudget på ca. 12 mia. kr. og ca. 75 andre dygtige indkøbskollegaer, som arbejder dedikeret med kategoristyring, udbud, indkøb, analyser, contract management, grønne indkøb og andre indkøbsrelaterede opgaver.

Du vil blive tilknyttet Region Hovedstadens Indkøbsakademi, der sikrer at du løbende bliver uddannet i vores tilgang til kategoristyring og strategi samt sikre at du er uddannet i udbudsprocessen og vores IT-systemer. Indkøbsakademiet er et flerårigt uddannelsesforløb hvor vi løbende uddanner og træner dig og dine kollegaer i Koncernindkøb. Du får ligeledes tilknyttet en mentor, som sikrer, at du hurtigt kommer til at lære og kende vores værktøjer, processer og organisationen. Der er derfor store muligheder for at du kan videreudvikle dig i Koncernindkøb.

Vi kan tilbyde en fleksibel arbejdsplads med mulighed for at arbejder hjemmefra 2 dage om ugen og mulighed for at have kontorplads på forskellige lokationer i Hillerød og København Ø. Dog vil primære arbejdssted være Regionsgården i Hillerød, hvor introduktion og oplæring vil foregå.

Koncernindkøb tilbyder dig et indflydelsesrigt og meget selvstændigt job i et stærkt fagligt miljø præget af motiverede kolleger med en udpræget holdånd. Vi er en afdeling, som drives af og trives i godt humør, godt kollegaskab samt en stærk ansvarsfølelse for vores kategori, projekter og udbud. Du vil indgå i et fagligt miljø, hvor vidensdeling og sparring imellem kolleger er en integreret naturlig del af hverdagen.

Løn- og ansættelsesforhold
Der er tale om en fast stilling med en ugentlig arbejdstid på 37 timer. Stillingen er med tiltrædelse pr. 1.3.2024 eller snarest muligt.

Arbejdsstedet er primært Regionsgården (Koncernindkøb) i Hillerød. Der er dog fleksibel arbejdsplads med mulighed for at arbejde hjemmefra og fra flere lokationer i Regionen 2-3 dage om ugen.

Øvrige løn- og ansættelsesforhold fastsættes i henhold til gældende overenskomst.

Yderligere oplysninger
Yderligere oplysninger om stillingerne kan indhentes hos: Udbudschef Mia Søderberg Mobil: +45 21305969 Mail: miasoederberg@regionh.dk

Ansøgningsprocedure
Du søger jobbet ved at sende din ansøgning, CV, kopi af eksamensbeviser samt andre relevante dokumenter gennem vores online rekrutteringssystem.

Der er ansøgningsfrist d. 10. januar 2024

Ansættelsessamtaler forventes afholdt løbende, men primært i uge 3. Eventuelle 2. samtaler forventes afholdt løbende, men primært i uge 4.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Hovedstaden, Kongens Vænge , 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5959215

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet