BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Center for Økonomi, Koncernregnskab i Region Hovedstaden søger en erfaren regnskabsmedarbejder til sektionen Finansregistrering. Sektionen løser mange forskellige regnskabsmæssige opgaver for hospitaler, virksomheder og koncerncentre i Region Hovedstaden.
Hvem er vi
Finansregistrering er en del af Center for Økonomi, Koncernregnskab, som siden 1. oktober 2017 har varetaget regnskabs- og bogholderiopgaver for hele Region Hovedstaden.
Sektionen har ansvaret for mange af Region Hovedstadens finansopgaver, hvor vi løbende er i kontakt med vores samarbejdspartnere på hospitaler, virksomheder og koncerncentre.
Vi er en sektion på 23 engagerede medarbejdere som har stor fokus på at sikre driftsopgaverne løst i høj faglig kvalitet, kombineret med øje for optimering af relevante delprocesser.
Du bliver en del af en travl og dynamisk sektion i en stor og højt specialiseret organisation, hvor der er gode muligheder for at præge den daglige opgaveløsning. Vi er en arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsmiljø og balance mellem arbejde og fritid. Derudover er vi en værdibaseret organisation, hvor grundlaget er tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme.
Finansregistrering håndterer opgaver som daglig kontrol og bogføring af omposteringer, udbetalinger, indbetalinger, kasserapporter, mastercard afregninger, månedlig afstemning af ca. 900 balancekonti, afregning og indberetning af moms, lønsumsafgift, told og B-indkomst, anlægsaktivering og løbende validering og tilstedeværelseskontrol af anlægskartotek og meget andet. Vi understøtter forretningen og medvirker til at sikre, at de interne arbejdsgange er effektive og de interne kontroller etableres og udføres hensigtsmæssigt.
Vi er en del af en dynamisk arbejdsplads, hvor der sker mange forandringer og det er derfor vigtigt, at du trives i et miljø, hvor der løbende sker ændringer til arbejdsrutiner og det interne kontrolmiljø.
Din rolle
Du vil eksempelvis blive ansvarlig for daglig bogføring af omposteringer, udbetalinger, kasserapporter, bankkonti, MasterCard afregninger, indberetning og afregning af moms, lønsumsafgift, told m.m. samt afstemning af en række balancekonti. Derudover motiveres du af at bidrage til optimering af processer og interne arbejdsgange i sektionen.
Dine konkrete arbejdsopgaver er bl.a. at
- Deltage i løsningen af afdelingens daglige driftsopgaver
- Ansvarlig for daglig bogføring af omposteringer, udbetalinger, bankkonti, kasserapporter, MasterCard m.m.
- Ansvarlig for afstemning af en række balancekonti
- Ansvarlig for indberetning og afregning af moms, lønsumsafgift og told
- Kontakt til samarbejdspartnere internt og eksternt
- Bidrage til den løbende optimering af processerne i sektionen, så kvalitet og effektivitet sikres
Det er vigtigt, at du har en solid regnskabsmæssig baggrund, erfaring med bogføring og det interne kontrolmiljø, samt evnen til at målrette din mundtlige og skriftlige kommunikation til både kollegaer og samarbejdspartnere – også om komplekse problemstillinger.
Dine faglige kompetencer
- Relevant faglig regnskabsuddannelse
- Erfaring med bogføring (omposteringer, udbetalinger, indbetalinger på bankkonti, MC-Card afregninger)
- Erfaring med afstemning af balancekonti
- Erfaring med afregning og indberetning af moms, lønsumsafgift og told til Skattestyrelsen
- Erfaring med regnskabs- og økonomisystemer, gerne SAP
- Rutineret bruger af Excel
Løn og ansættelsesvilkår
Center for Økonomi, Koncernregnskab har til huse på Rigshospitalet Glostrup, Valdemar Hansens Vej 2, 2600 Glostrup. Udover sektionen Finansregistrering består Koncernregnskab af yderligere 5 sektioner, som er specialister inden for hver deres område af bogholderi og regnskabsopgaver. Koncernregnskab beskæftiger ca. 100 medarbejdere.
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst.
Yderligere oplysninger
Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Jacob Erbo Fjorder, tlf. 23 42 01 67 eller mail: jacob.erbo.fjorder@regionh.dk
Du søger jobbet ved at sende din ansøgning og dit CV snarest senest den 28. august 2024.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Hovedstaden, Kongens Vænge , 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097955