Økonom til Center for Regional Udvikling i Region Hovedstaden

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en fagligt stærk økonom til økonomistyring inden for miljø, klima, mobilitet og uddannelse. Du trives med at være centralt placeret i organisationen og samarbejde på tværs af fagligheder og enheder. Er det dig?

Center for Regional Udvikling (CRU) er ét af Region Hovedstadens koncerncentre. I CRU har vi fokus på, hvordan vi kan udvikle en grøn og innovativ region. Centrets godt 200 medarbejdere bidrager til rent drikkevand, råstoffer til fremtidens byggerier, omstilling til miljø- og klimaudfordringerne, kollektiv transport for 40 mio. passagerer årligt, udvikling af fremtidens mobilitetsløsninger samt årlig fordeling af 16.000 gymnasieelever.

​I CRU er samarbejdskulturen præget af en uformel omgangstone, engagement og ”højt til loftet”. Vi hjælper hinanden og har et stærkt fagligt miljø og et godt kollegaskab i hverdagen og ved vores sociale arrangementer.

Du ansættes i Sekretariatet, som er én af CRUs tre enheder. Sekretariatet består af 18 medarbejdere fordelt på tre teams og en sekretariatschef. Det er Sekretariatets opgave at professionalisere og udvikle CRUs økonomistyring, juridisk- og HR-rådgivning, projektstyring, kommunikation samt it og indkøb. Sekretariatet har også ansvaret for dagsordener til de stående politiske udvalg og regionsrådet, og følger op på den regionale udviklingsstrategi samt betjener politikere og centerledelse/direktion.

Dine opgaver
Du får ansvaret for:

  • Økonomien i den regionale udviklingsstrategi. Læs mere her
  • Økonomien i flerårige aktiviteter og projekter på forskellige fagområder
  • Rådgivning af budgetansvarlige og centerledelse
  • Indlæsning og konsolidering af budgetter i økonomisystemet
Det første halve år skal du forventeligt bruge på at lære at drifte budgettets og økonomiopfølgningens systemer og modeller. Senere kan du deltage i vores projekt om bedre økonomistyring, og alt efter interesse arbejde med fx risikostyring, aktivitetsbudgettering og ledelsesinformation.

Om dig
Du brænder for økonomistyring og har en relevant uddannelsesmæssig baggrund. Du har overblik og arbejder selvstændigt og struktureret, og indgår gerne i nye opgavefællesskaber på tværs af organisationen. Derudover forventer vi, at du:

  • Udvikler, effektiviserer og dokumenterer økonomiopgaverne
  • Trækker og analyser data i forskellige systemer
  • Sætter en ære i at budgetter og registreringer er afstemt
  • Formidler økonomien til ikke-økonomer; sætter dig i modtagerens sted
  • Designer økonomiprocesser
  • Sætter delområder i et helhedsperspektiv
Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst mellem Region Hovedstaden og relevant faglig organisation. Der er mulighed for forhandling af tillæg.

Du har mulighed for at tilrettelægge arbejdsdagen fleksibelt og for hjemmearbejdsdage.

Vores medarbejderpolitik bygger på værdier om tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme.

Arbejdsstedet er Center for Regional Udvikling, Kongens Vænge 2, 3400 Hillerød.

Det praktiske
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte økonomichef Christian Kierkegaard på 2752 5951 eller projektøkonom Dorte Svejstrup på 2339 4115.

Ansøgningsprocedure
Der er frist for ansøgning søndag den 14. januar 2024. Samtaler er planlagt til den 18. og 24 januar, men vi afholder evt. løbende samtaler. Vi håber på en ansættelse pr. 1. marts 2024.

Vi glæder os til at læse din ansøgning!

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Hovedstaden, Kongens Vænge , 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964753

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet