Opsøgende medarbejder til indsatsen for borgere, som er i fare for at miste deres bolig

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at gøre en forskel for mennesker i udsatte positioner, og er du stærk i samarbejde og koordinering på tværs, så er det lige dig, vi søger.

I Hillerød Kommune glæder vi os meget over, at vi nu kan styrke den opsøgende indsats med en nyoprettet stilling, så vi i endnu højere grad kan støtte borgerne i at fastholde deres bolig, mindske risikoen for udsættelse og begrænse ophold på forsorgshjem. Stillingen er organisatorisk forankret i Socialfaglig Enhed, som har til huse på Hillerød Rådhus og er myndighed på voksensocialområdet.

Oprettelsen af den nye stilling er del af et større udviklingsprojekt af kommunens boligsociale arbejde med bl.a. implementering af Housing First og et styrket samarbejde med boligselskaberne.

Vi søger dig, der er en dedikeret socialfaglig medarbejder, som kan sætte egen og andres faglighed i spil, og som trives med en hverdag med mange samarbejdspartnere. Du vil være det daglige bindeled mellem borgeren og de forskellige parter, der skal bringes i spil for at sikre koordineret og målrettet indsats for målgruppen af borgere, som er i en udsat boligsituation. Således bliver du en meget vigtig brik i den boligsociale indsats.

Med denne stilling flettes udfører- og myndighedsperspektivet tæt sammen. Vores nye kollega til den opsøgende indsats får ikke myndighedsopgaver, men vi har valgt at placere stillingen i myndighed for at sikre den vigtige sammenhæng til de forskellige instanser på rådhuset. Da stillingen og funktionen er nyoprettet vil du få en høj grad af indflydelse på, hvordan indholdet i stillingen i praksis kommer til at se ud, og vi er ikke i tvivl om, at du kommer til at gøre en stor positiv forskel for mennesker i en udsat position.

Ansvarsområder
Som opsøgende medarbejder vil du bl.a. skulle

  • Etablere kontakt til borgere i udsatte boligsituationer. Det kan f.eks. være borgere, der ikke kan betale husleje eller borgere, som boligselskabet eller andre er bekymrede for.
  • Hjælpe borgere med at få overblik over den økonomiske situation og få indgået aftaler om eventuelle huslejerestancer.
  • Hjælpe borgere med at håndtere forhold i hjemmet, der måtte stå i vejen for at kunne fastholde boligen, f.eks. misligehold, lugtgener mv.
  • Samarbejde tæt med bl.a. boligselskaber, fogedretten, politiet samt forskellige kommunale tilbud og myndighedssektioner.
  • Facilitere møder mellem borger, boligselskab og forskellige dele af kommunen.

Om dig
Vi søger dig, der synes, det er spændende at arbejde for, at vi i fællesskab kan få det næsten umulige til at ske, hvor andre måske ville opgive på forhånd.

Derudover vægter vi, at du
  • Har meget stærke kommunikative evner og et veludviklet samarbejdsgen.
  • I et respektfuldt samarbejde med borgeren arbejder målrettet for at omsætte håb, ønsker og drømme til konkrete forandringer.
  • Er initiativrig, vedholdende og i stand til at arbejde selvstændigt.
  • Besidder evnen til at være struktureret og kunne prioritere i en travl hverdag.

Det en også fordel, hvis du har erfaring med at samarbejde med boligselskaber, fogedretten og relevante myndigheder.

Vi forestiller os, at du har en socialfaglig uddannelsesbaggrund, og vi ser frem til at høre, hvilke relevante erfaringer og kompetencer du kan bringe i spil i netop denne stilling.

Det kan du forvente, når du starter i Socialfaglig Enhed
Når du starter hos os, tager vi imod dig med et gennemarbejdet introduktionsprogram, som vi tilpasser den baggrund, som du kommer med.
På Rådhuset sidder vi i storrumskontor og har samtidig adgang til flexrum, hvor man kan fordybe sig. En stor del af dine opgaver vil dog ligge ude hos borgerne.

Som en del af dine arbejdsopgaver er der en del transport. Derfor ser vi gerne, at du har kørekort. Hillerød Kommune har biler til rådighed, så vi forventer ikke, at du benytter egen bil.

Vi glæder os til at høre fra dig - og vi glæder os endnu mere til at skabe en stærk og meningsfuld indsats for borgere i en udsat boligsituation.

Løn og ansættelse
Lønnen forhandles med den relevante faglige organisation efter principperne i Ny Løn og dine kvalifikationer.

Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen og om Socialfaglig Enhed, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Ann-Sofie Enemark, telefon 72 32 33 40 eller mail: anoe@hillerod.dk.

Tiltrædelse
Den 1. april 2024.

Ansøgningsfrist
Fredag den 23. februar 2024 kl. 9.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler tirsdag den 27. februar 2024.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 54.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Borger- og Socialservice, Trollesmindealle, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985578

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet