Personalekonsulent for menighedsrådene i Hillerød Provsti søges

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som personalekonsulent for menighedsråd i Hillerød Provsti er ledig til besættelse 1. januar 2024. Ansættelsen sker ved bestyrelsen for Det Fælles Kirke- og Regnskabskontor, der udfører administrative opgaver for alle sogne i Hillerød provsti. Det Fælles Kirke- og Regnskabskontor er et samarbejde for alle sogne i provstiet, samarbejdet har eksisteret i 15 år.

Stillingen er på 32 timer, og der er indregnet tid til at lære menighedsråd og arbejdsgange at kende.

På sigt vil stillingen kunne blive på fuld tid, hvis flere opgaver kommer til.

Du skal varetage følgende opgaver for 15 menighedsråd og 3 samarbejdsprojekter:

  • Hjælp til stillingsopmåling - udfærdige/hjælpe med stillingsopslag
  • Udfærdige/hjælpe med ansættelsesbeviser – Hjælp til lønindplacering
  • Hjælp til lønforhandling
  • Hjælp i konfliktsager/eventuelt afskedigelsessager
  • Hjælp til sygefraværssamtaler og opfølgning
  • Vejledning i arbejdstidsplanlægning og ansættelsesforhold generelt
  • 4 årlige ERFA-møder med kontaktpersonerne
  • Vejledning i MUS – APV og arbejdsmiljø
  • Sparring på ledelsesopgaven overfor menighedsrådets kontaktperson.

For ca. 4-6 menighedsråd skal du desuden varetage en række opgaver i samarbejde med kontaktpersonen. Disse opgaver aftales specifikt med det enkelte menighedsråd. Opgaverne kan f.eks. være:

  • Deltagelse i ansættelsesudvalg/ansættelsessamtaler – on-boarding af nye medarbejdere
  • Arbejdstidsplanlægning
  • Ferieafvikling og registrering - Vikardækning
  • Afholdelse af MUS og udfærdigelse af APV

Altså en mere ledelsesbestemt (daglig leder) rolle i forhold til de ansatte i de enkelte sogne.

Vi forventer:

  • at du har erfaring med de kirkelige overenskomster og den kirkelige organisation.
  • At du har erfaring med og/eller uddannelse i ledelse og tør tage initiativ til ledelse i en organisation, der er kompleks.
  • At du formår at samle medarbejdere omkring den centrale opgaveløsning i de enkelte sogne
  • At du formår at samarbejde med frivillige menighedsrådsmedlemmer, der kan have forskellige holdninger og baggrunde for deres opgave i menighedsrådet.
  • At du kan arbejde struktureret - både i teori og praksis.

 

Vi tilbyder:

  • En god arbejdsplads med et godt arbejdsfællesskab.
  • Et velfunderet grundlag at begynde på (Vi har haft en personalekonsulent i mange år).
  • En nærværende bestyrelse at sparre med.

Ansættelsen vil være omfattet af Fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Kirkeministeriet og CO10 – Centralorganisationen af 2010 for kirkefunktionærer med kerneopgaver som henholdsvis kordegn, sognemedhjælper/kirke- og kulturmedarbejder eller kirkemusiker og det tilhørende protokollat for kordegne.

Aftalerne kan ses på www.folkekirkenspersonale.dk.

Nuværende tjenestemandsansatte kordegne har ret til at bevare deres tjenestemandsstatus ved ansættelse med direkte overgang. Der skal i så fald ske en klassificering af stillingen.

Det er en betingelse, at den obligatoriske 5 ugers uddannelse for kordegne gennemføres indenfor 2 år efter ansættelsens start.

Stillingen er indplaceret i løngruppe 3. Årslønnen aftales indenfor intervallet 364.634,69 kr. – 455.793,94 kr. (nutidskroner). Fikspunktet er 379.828,29 kr. (nutidskroner). Der er rådighedsforpligtelse til stillingen. Rådighedstillægget udgør årligt 36.051,03 kr. (nutidskroner). OK tillæg på 869,40 kr. (nutidskroner) pr. år.

Løn, OK tillæg samt rådighedstillæg kvoteres i overensstemmelse med stillingens ansættelsesbrøk.

Den endelig lønindplacering vil afspejle ansøgers kvalifikationer, og aftalen indgås mellem bestyrelsen og Danmarks Kordegneforening.

Nærmere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Lone Paepke på telefonnummer 48 80 04 13/mail lopa@km.dk.

Ansøgning med relevante bilag sendes til 3083fortrolig@sogn.dk ansøgningen skal være bestyrelsen i hænde senest den 3.11.2023 kl. 12.00

Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 8.11 og den 14.11.2023.

Der indhentes referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Det Fælles Kirke- og Regnskabskontor, Frederiksværksgade, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925987

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet