Region Hovedstaden: Hospitaler, regnskab og robotter – når ”vi ” bliver vigtigere end ”mig”

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du klar til at arbejde i en af Danmarks største regnskabsfunktioner og løse regnskabsopgaverne for hospitaler, virksomheder og centre i Region Hovedstaden?

Vi søger en chef for debitorsektionen i Koncernregnskab, der er en del af Center for Økonomi.

Er du kompetent indenfor regnskab og bogholderi, og brænder du for ledelse, er du måske vores nye kollega.

Center for Økonomi, Koncernregnskab har siden 2017 varetaget regnskabs- og bogholderiopgaver for alle hospitaler og virksomheder i Region Hovedstaden. Vi består af 6 sektioner og et RPA - team, som er specialister inden for hver deres område. Koncernregnskab beskæftiger ca. 110 medarbejdere.

Hvem er vi
Koncernregnskab er en serviceminded, professionel og faglig stærk enhed, der løser regnskabs- og bogholderiopgaver til gavn for regionens ledelsessystem og de mange medarbejdere på hospitaler, virksomheder og i koncerncentrene. Vi sikrer hver dag hurtig håndtering af opgaverne, yder rådgivning og sparring af en høj faglig kvalitet, og er i god og rettidig dialog med regionens interessenter.

Med reference til Enhedschefen bliver du ansvarlig for den daglige drift og ledelse af afdelingen, herunder ansvarlig for udvikling, automatisering og optimering af de processer, der knytter sig til funktionen.

Som chef for debitorfunktionen får du ansvaret for Region Hovedstadens fakturering, samt for at sikre rettidige indbetalinger og håndtering af evt. inkassosager mv. Afdelingen består af 12 kompetente medarbejdere.

Som sektionschef skal du sikre et rettidigt datagrundlag i en høj kvalitet og dermed bidrage til et retvisende regnskab og et stærkt beslutningsgrundlag for ledelsen.

Det forventes du har en relevant teoretisk uddannelse f.eks. HD-R, cand.merc, cand.merc.aud, eller Akademimerkonom, og herudover:

  • Solid erfaring fra en bogholderi-og regnskabsfunktion.
  • Erfaring med ledelse af en bogholderi- og regnskabsfunktion
  • Erfaring med forenkling og fornyelse af processer med fokus på det interne kontrolmiljø
  • Forståelse for forandringsprocesser
  • Erfaring med forandrings- og forankringsledelse
  • Superbruger af SAP
Det er vigtigt, at du har en god forståelse for komplekse processer samt et godt overblik, og at du derudover har en god forretningsforståelse.

Som person er du opgave- og serviceorientereret, og du er klar til at yde en ekstra indsats, når det er nødvendigt. Du er struktureret og går ikke på kompromis med kvaliteten i din opgaveløsning. Det er derudover vigtigt, at du har gode samarbejdsevner, og at du formår at kommunikere sikkert og positivt med kollegaer og samarbejdspartnere.

Ansættelsesforhold
Afdelingen har til huse på Rigshospitalet, Glostrup, Valdemar Hansens Vej 2, 2600 Glostrup.

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Enhedschef Birgitte Lorenzen på tlf: 51603642 eller mail: birgitte.lorenzen@regionh.dk

Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst. Du må forvente test/præsentation af cases i ansættelsesforløbet.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning og dit CV snarest og senest den 17. september 2023.



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Hovedstaden, Kongens Vænge 2A, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=342&ProjectId=251269&DepartmentId=11973&MediaId=4724&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897082

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet