Retten i Hillerød: Kontormedarbejder til familieretten/skifteretten ved Retten i Hillerød

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kontormedarbejder til familieretten / skifteretten ved Retten i Hillerød



Ansøgningsfrist 10. september 2023



Ledig stilling som kontormedarbejder på 37 timer med tiltrædelse efter aftale.



Hvem søger vi?

Retten i Hillerød søger en kontoruddannet medarbejder.

Vi søger en person med en positiv og fleksibel tilgang til arbejdsopgaverne og med lyst til at være konstruktiv medspiller i vores team af dygtige og engagerede medarbejdere. Det er en fordel, hvis du har erfaring fra domstolene, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har viljen til at lære. Vi lægger stor vægt på god trivsel og forventer, at du også vil bidrage til denne.

Hvad skal du lave?

Du bliver ansat med hele retten som ansættelsesområde, og du må forvente med tiden at kunne blive tilknyttet flere af vores afdelinger. I første omgang søger vi en medarbejder til familieretten / skifteretten.

Familieretten og skifteretten har fælles afdelingsledelse, og medarbejderne i de to afdelinger arbejder tæt sammen. Som de øvrige medarbejdere i de to afdelinger vil du med tiden få opgaver inden for begge fagområder.

Både i familieretten og skifteretten kommer du til at arbejde med mange forskellige og spændende opgaver. Vi forventer at du varetager stillingen med stor selvstændighed med tæt sparring fra dine kollegaer, der altid er klar til at hjælpe.

I familieretten vil du komme til at arbejde med familiesager, hvor opgaverne blandt andet vil bestå af kvalitetssikring af sager, planlægning og berammelser af sager, korrespondance, udarbejdelse af udkast til retsbøger, afgørelser mv.

I skifteretten kommer du blandt andet til at arbejde med dødsboskiftesager, hvor du skal afholde telefoniske møder med pårørende, så boet kan blive behandlet på den rette måde. Der er også administrative opgaver med bl.a. sagsoprettelse og forberedelse, sagsstyring, behandling af åbningsstatus og boopgørelse, afgiftsberegninger og ikke mindst kontakt til borgere og de professionelle brugere.

Arbejdsopgaverne i begge afdelinger er afvekslende og der vil være tæt samarbejde med rettens jurister.

Vi lægger vægt på at arbejde helhedsorienteret og at prioritere opgaver på tværs. Det er derfor vigtigt, at du evner at arbejde selvstændigt og som en del af et team.

Vores krav til dig

Vi forventer, at du er kontoruddannet og har erfaring med selvstændigt arbejde. Erfaring med selvstændig sagsbehandling er derfor en fordel.

Vi forventer også, at du

  • er dygtig til at kommunikere både mundtligt og skriftligt
  • kan indgå i et travlt team med ansvar og godt humør
  • kan optræde venligt og myndigt, også når du møder borgere i pressede situationer
  • kan engagere dig og lære nyt
  • har flair og interesse for IT
  • er godt til at samarbejde på tværs af faggrupper og bidrage til en god trivsel
Vi tilbyder

  • selvstændig sagsbehandling
  • spændende og varieret arbejde
  • efteruddannelse
  • et godt arbejdsmiljø blandt gode kollegaer
Hvem er vi?

Vi er ca 60 medarbejdere fordelt på jurister, kontormedarbejdere, studerende og servicevagter. Vi har til huse i en meget flot bygning med velindrettede lokaler centralt i Hillerød – kun få minutters gang fra stationen. Vi har en rigtig god stemning på arbejdspladsen, og vi lægger stor vægt på trivsel og arbejdsglæde. Vi arbejder også målrettet med kvalitet og service, og det er en del af vores værdier, at vi er åbne for forandring og udvikling.

Hvordan er lønnen?

Stillingen besættes i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og OAO samt organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere.

Stillingen besættes som retsassistent eller kontorfuldmægtig afhængig af kvalifikationer.

Lønnen for en retsassistent er 27.519,42 kr. + pension pr. måned. Lønnen for en kontorfuldmægtig er 28.808,75 kr. + pension pr. måned (1. april 2023 niveau).

Hvad skal du gøre?

Stillingen søges online via domstolenes hjemmeside.
Du bliver guidet igennem processen, når du trykker på knappen ” Søg stillingen” nederst i stillingsopslaget. Ud over din ansøgning bedes du vedhæfte dit CV og eventuelle relevante bilag.

Vi skal have modtaget din ansøgning via ovennævnte rekrutteringssystem senest den 10. september 2023.



Alle interesserede – uanset alder, køn, race, religion eller etnisk tilhørsforhold – opfordres til at søge stillingen.

Ansættelsessamtaler vil blive afholdt snarest muligt efter udløbet af ansøgningsfristen.

Hvis du har spørgsmål angående stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Mette Michelsen på tlf. 47 33 87 26 eller på mail: memi@domstol.dk



INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Retten i Hillerød, Søndre Jernbanevej 18 B, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171729&DepartmentId=7038&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5895878

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet