BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du erfaring med at udvikle arbejdsidentitet hos borgere med handicap? Er du nysgerrig på mennesker, har du god indfølingsevne og kan du rumme deres forskelligheder? Er du god til at sætte i gang, instruere, lytte, observere og fastholde på skrift, hvad du hører og ser? Har du lyst til at bringe dine kompetencer i spil i et tværfagligt og engageret team af værkstedsassistenter med stor faglig spændvidde? Så er du måske lige den vi søger til vores beskæftigelsestilbud.
Trollesbro er arbejdsplads for 90 ansatte, hvoraf 19 er ansat i beskæftigelsestilbuddet med 96 ”beskyttede medarbejdere” – alle personer med en eller flere funktionsnedsættelser, som ønsker beskæftigelse i trygge rammer med mulighed for at vedligeholde og styrke egne faglige og sociale kompetencer. Personalegruppen består fortrinsvist af pædagoger, men der er også kolleger med andre relevante uddannelser.
Vi
- bærer håbet og troen på borgernes muligheder og ressourcer
- styrker borgerne, så de selv finder muligheder og veje, der giver mening for dem
- understøtter inklusion og medborgerskab i værdiskabende fællesskaber, også uden for Trollesbros rammer.
Da der er en stor søgning efter beskæftigelse inden for de kreative områder har vi valgt at udvide Kreaværkstedet med 30 timer om ugen, så vi nu bliver 3 ansatte her og samtidig indrette os i nye rammer. Du skal derfor synes det er spændende at være med til at videreudvikle tilbuddet sammen med dine nærmeste kolleger.
Kreakompagniet er et værksted, hvor vi syr, strikker, broderer og hækler salgsbare varer inden for interiør, beklædning, pynt og accessoires. Vi har også en stor produktion af lejlighedskort, til-og-fra-kort m.m. og det er særligt denne funktion vi kommer til at mangle ekspertise inden for.
– det er derfor en fordel have styr på papirklip, strikkepinde, og symaskine. Du skal kunne lære fra dig og guide vores medarbejdere under hensyntagen til deres forskellige funktionsniveauer.
Arbejdsopgaverne vil blandt andet være
- Beskæftigelse og instruktion af beskyttede medarbejdere i forskellige arbejdsopgaver
- Pædagogisk arbejde med vores medarbejdere for at styrke deres sociale og faglige kompetencer.
- Dokumentationsarbejde i forhold til den enkelte beskyttede medarbejder (journalnotater, pædagogisk handleplan, status, med videre)
- Planlægning af dagligdag og produktioner, samt udvikling af nye arbejdsopgaver.
- Løbende dialog med kommuner og støttekontaktpersoner.
Vi forventer, at du
- Har lyst til at arbejde med og formår at rumme mennesker med behov for støtte til at bruge deres arbejdsevne – stor som lille
- Har energi og kan få (nye) ting til at ske
- Har pædagogisk erfaring med og/eller kendskab til centrets målgrupper
- Har lyst til at arbejde med både praktiske opgaver og motivationsarbejde i forhold til den enkelte beskyttede medarbejder
- Har lyst og engagement til at være med i udviklingen af centrets værkstedstilbud og samlede profil
- Til samtalen medbringer konkrete projekter du selv har lavet, som kan være udgangspunkt for en dialog om disse i en beskæftigelses-sammenhæng
Vi tilbyder
- Et spændende og udfordrende arbejde på en arbejdsplads med fokus på faglig oprustning og udvikling
- Et afvekslende arbejde med stor indflydelse på opgaveløsningen og din arbejdsdag
- Et arbejde hvor du er tæt på mennesker og får lov til at være med til at skabe nye muligheder for dem
- Mulighed for tæt parløb med kolleger i det pædagogiske arbejde
- Et godt og tæt samspil mellem leder og personale
- Tid til forberedelse og dokumentation.
Andre kvalifikationer
Skriftlig dokumentation er en del af vores dagligdag, vores nuværende fagsystem er Sensum Bosted, og det vil være en fordel hvis du har kendskab til dette system.
Kørekort til personbil er et krav.
Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelse sker i henhold til ”overenskomst for ledende værkstedspersonale”. Arbejdet tilrettelægges i tidsrummet 07.30 - 15.30 mandag til fredag. Stillingen er på 30 timer/uge.
Tiltrædelse pr. 1. januar 2024 eller snarest herefter.
Frist for ansøgning
Vi skal modtage din ansøgning senest den 17. november 2023 kl. 8.00
Samtaler
Vi forventer at holde samtaler den 22. november 2023.
Yderligere information
For yderligere information om stillingen kan du kontakte afdelingsleder Jannik Møller (tlf. 7232 3625 / mail: jamol@hillerod.dk).
Rundvisning
Der vil være mulighed for at få en rundvisning på værkstederne tirsdag den 14. november klokken 16.30-17.30. Hvis du ønsker dette kontaktes Jannik Møller på telefon 72 32 36 25
Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 54.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: deltid (30-30 timer ugentligt)
-Arbejdsgiver:
Borger- og Socialservice, Trollesmindealle, 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930236