Tværgående ressourceperson til det kommunale ressourceteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for inkluderende læringsmiljøer, praksisfaglighed, pædagogisk vejledning og praksisnær kompetenceudvikling? Så er det måske dig, vi søger som tværgående ressourcepersoner to dage om ugen til Hillerød Kommunes kommunale ressourceteam.

Ambitionen med det kommunale ressourceteam
Det kommunale ressourceteam består aktuelt af syv tværgående ressourcepersoner fra Hillerød Kommunes egne skoler, Skoleafdelingen og PPR, som gennem praksisnære supportforløb er med til at understøtte de inkluderende læringsmiljøer i hele skolevæsenet.

Det kommunale ressourceteam er en væsentligt del af programmet, Stærke fællesskaber med plads til forskellighed, hvor målet er at bidrage til, at flere elever trives og lærer i almenområdet eller modtager mindre indgribende specialundervisningstilbud end hidtil. Du kan læse mere om programmet HER.

Praksisnær kompetenceudvikling – helt tæt på
Det kommunale ressourceteam arbejder praksisnært og med udgangspunkt i viden fra forskning og begrundede praksiserfaringer. Der er et dobbelt læringsperspektiv i alle udviklingsforløb: både elevernes og de professionelles læring.

Kompetenceudviklingsforløbene og de konkrete indsatser bliver planlagt og tilrettelagt i samarbejde med den enkelte skole på baggrund af en grundig pædagogisk analyse. Det kan fx være med fokus på:

  • klasseledelse
  • undervisningsdifferentiering
  • forældresamarbejde
  • ressourceorienteret børnesyn
  • relationskompetence
  • motivation
  • professionelle læringsfællesskaber og teamsamarbejde.

Dine opgaver
Som tværgående ressourceperson skal du gennemføre praksisnære supportforløb i teams på kommunens skoler, bl.a. ved at anvende metoder som:
  • pædagogisk analyse
  • co-teaching
  • observation og feedback
  • aktionslæring
  • faglige oplæg
  • vejledning og supervision.

Du skal selvstændigt facilitere supportforløbene fra start til slut, udarbejde samarbejdsaftaler og samarbejde med de relevante nøglepersoner i forløbene: medarbejdere, skolens ressourcepersoner, ledere og konsulenter i Skoleafdelingen.

Det kommunale ressourceteam er også med til at gennemføre større udviklingsforløb omkring forankring af co-teaching og Systematiseret Klassekammerathjælp (SYKL) på skolerne. Vi håber på, at du vil kunne bidrage til at iværksætte noget lignende ift. praksisfaglighed.

Dine kompetencer
Vi har ingen forventninger om, at du kan det hele, men det har betydning for os, hvis du:
  • gennem en ressourceorienteret, anerkendende og ydmyg tilgang kan tilbyde nye perspektiver på eleverne og på medarbejderne pædagogiske/didaktiske praksis
  • har erfaring med praksisnære kompetenceudviklingstilgange som fx pædagogisk analyse, aktionslæring, co-teaching, observation og feedback
  • har viden om inkluderende læringsmiljøer
  • kan facilitere og lede teammøder gennem tydelighed og aktiv inddragelse, så det skaber refleksion og ejerskab
  • kan skabe engagement og bliver motiveret af at samarbejde med lærere, pædagoger, ledere og konsulenter
  • kan være medudviklende og udførende ift. at understøtte skolerne med at styrke den praksisfaglige dimension i undervisning og pædagogisk praksis.

Din baggrund
Du er pædagog- eller læreruddannet og har gennemført en relevant efteruddannelse, fx en kandidat eller master i pædagogik eller en pædagogisk vejlederuddannelse på diplomniveau.

Om det kommunale ressourceteam
Det kommunale ressourceteam er organiseret under Skoleafdelingen. Der er teammøde hver mandag kl. 8-9.30, hvor der er fælles tid til sparring og udvikling. Derudover er der fælles kompetenceudviklingsdage i løbet af skoleåret, og resten af tiden bruger de tværgående ressourcepersoner til at planlægge, gennemføre og evaluere supportforløbene på skolerne.

Du vil blive tilbudt en grundig indføring i opgaverne, en læringsmakker og en stejl læringskurve. Den pædagogiske og didaktiske faglighed i teamet er høj, og omgangstonen er uformel, nysgerrig, reflekterende og åben for læring.

Ansættelsesvilkår
Arbejdsstedet er i Skoleafdelingen på Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød, og vi forventer at ansætte fra 1. februar 2024. Stillingen er på 15 timer/uge, og du bliver aflønnet i henhold til gældende overenskomst med pågældende faglige organisation. Stillingen er tidsbegrænset og udløber den 30. juni 2026. Vi forventer, at du reserverer dine mandage til arbejdet og deltager i relevante møder i Skoleafdelingen, og ellers kan de resterende timer placeres fleksibelt ud over ugen.

Relevante datoer
Ansøgningsfristen er søndag den 3. december 2023, og ansøgningen inklusive relevante bilag sendes elektronisk. Vi forventer at gennemføre samtaler fredag den 8. december 2023.

Vil du vide mere?
Hvis du gerne vil vide mere, er du velkommen til at tage kontakt til:
  • Jane Strandberg, teamkoordinator for det kommunale ressourceteam: 72 32 54 08 / jastr@hillerod.dk
  • Carsten Røpke Olfert, souschef i Skoleafdelingen: 72 32 54 23 / colf@hillerod.dk

Vi ser meget frem til at høre fra dig.

Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 54.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Hillerød Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: deltid (15-15 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Skoleafdelingen, Trollesmindealle, 3400 Hillerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944166

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet