BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du enig i, at det er en væsentlig del af behandlingen i et sygeforløb, at man har tilknytning til arbejdsmarkedet? Så er du måske den virksomhedskonsulent, vi mangler.
I Jobcenter Hillerød har vi et stærkt fokus på, at man holder sig aktiv og tænker beskæftigelsesrettet, samtidig med at man er sygemeldt. Vi tror på, at tilknytning til en arbejdsplads er en del af behandlingen.
Vi har opnormeret med en stilling som virksomhedskonsulent, så vi kan blive endnu bedre til at understøtte de sygemeldtes vej ud af sygemelding og tilbage på arbejdsmarkedet. Og det er her, du kommer ind i billedet.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:
- Opsøge og etablere gode samarbejdsrelationer til erhvervslivet med henblik på at skabe det bedste fundament for den sygemeldtes tilbagevenden til arbejdsmarkedet.
- Arbejde målrettet med at hjælpe borgerne tilbage til beskæftigelse ved at etablere virksomhedsforløb med flest mulige ordinære timer eventuelt i kombination med praktik.
- Sikre det bedst mulige match mellem borgerens kompetencer og virksomhedens behov med henblik på at etablere et bæredygtigt og holdbart ansættelsesforhold.
- Understøtte borgerne med at identificere egne færdigheder, job- og uddannelsesønsker samt støtte til aktiv søgning efter job eller uddannelse.
- Samarbejde med beskæftigelsesrådgiveren om aktivt at understøtte borgerne i en fastholdelse og progression i deres virksomhedsforløb.
- Følge op på samt beskrive progressionen og resultaterne i den enkelte borgers virksomhedsforløb.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har erfaring som virksomhedskonsulent og kendskab til beskæftigelseslovgivningen.
- Eventuelt har erfaring fra både sygedagpenge- og dagpengeområdet.
- Har kendskab til og interesse for arbejdsmarkedets behov og til forskellige brancher.
- Har kendskab til de handicapkompenserende ordninger og kan anvende dem i praksis.
- Kan anvende principperne fra Den Motiverende Samtale og gerne også LØFT og IPS i praksis.
- Ser muligheder og ressourcer i alle borgere, og evner at coache og vejlede borgere med henblik på at opnå ansættelse i lønnede timer eller praktik.
- Trives godt med både det opsøgende virksomhedsarbejde og med det motiverende samarbejde med borgerne.
- Er god til at skabe struktur og kan planlægge din egen hverdag, da en stor del af din arbejdstid er på egen hånd.
- Er fortrolig med digitale værktøjer (Fasit, VITAS og Teams).
Vi tilbyder:
- En ambitiøs arbejdsplads præget af høj grad af tillid og frihed under ansvar.
- Synlig og erfaren ledelse tæt på den daglige drift.
- Mulighed for indflydelse på den måde, vi gør tingene på.
- Erklæret fokus på kerneopgaven og den arbejdsmæssige og personlige trivsel, vi selv opnår ved at være gode til denne opgave.
- En arbejdsplads, hvor vi ikke alene har fokus på egen faglighed, men også på tværfaglighed og samarbejdet på tværs i jobcenteret og de øvrige forvaltninger.
Stillingen er organisatorisk placeret i Fastholdelsesteamet i Jobcenteret. Vi er 20 medarbejdere med en god aldersspredning, et godt humør og et stort fokus på faglighed. Videndeling sættes højt, og vi er fælles om at skabe de gode resultater. Vi lægger vægt på et arbejdsmiljø, der er præget af fællesskab men også selvstændighed i opgaveudførslen. Vi værner om at være opmærksomme på hinanden og udvise hjælpsomhed, når der er behov for det.
Vores arbejdsplads er et moderne rådhus, der er kendetegnet ved fælles kontorlandskaber med mulighed for at trække i stillerum ved behov samt mulighed for hjemmearbejde. Vi har en dejlig kantine, træningslokale og gratis p-pladser ved rådhuset.
Løn og ansættelsesforhold
Arbejdsstedet er Jobcenter Hillerød, Hillerød Rådhus, Trollesmindealle 27, 3400 Hillerød.
Stillingen er på 37 timer ugentlig og ansættelse vil være efter gældende overenskomst. Tiltrædelse snarest muligt.
Frist
Du søger stillingen online, og ansøgningsfristen er den 14. april 2024 kl. 20.00.
Ansættelsessamtaler bliver afholdt den 17. og 18. april 2024.
Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionsleder Lisbeth Jørgensen på telefon 72 32 31 28.
Hillerød Kommune er en dynamisk og udviklingsorienteret kommune centralt placeret i det skønne Nordsjælland. Vi er en stor arbejdsplads med mere end 5.000 ansatte, og vi servicerer ca. 54.000 borgere. Vi opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen. I Hillerød Kommune har vi røgfri arbejdstid.
Hos os er det ikke kun arbejdet, der tæller, men også menneskene bag.
I fællesskab gør vi hver dag en forskel for kommunens mere end 54.000 borgere, og vi sætter pris på det helt særlige bidrag, som du kommer med. Vi er stolte af at gå nye veje og sammen finde løsninger på de udfordringer, som møder os. Hillerød Kommune er en fleksibel arbejdsplads, hvor vi tror på værdien af både forskellighed og sammenhold. Det er vigtigt, at alle føler sig anerkendt og respekteret, for hos os er arbejdsglæde en forudsætning for den gode kvalitet og tilfredse borgere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Hillerød Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Jobcenter, Trollesmindealle, 3400 Hillerød
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6019216